סדנה - מרכז משאבים
    גיל הרך
    יסודי
    על יסודי
    אוריינות
    צירי זמן הסטוריים
    תבניות פעילות לשעה הפרטנית
    לבית הספר הממלכתי
    שנת שמיטה
    מבצעים במחשבת בצלאל
    דמויות לחמד
אודות

מעט על ‘מחשבת בצלאל‘
בס``ד משהו מן העבר... ``מחשבת בצלאל`` החל את פעילותו בשנת 1988 במגמה ליצור אמצעי המחשה שיבטאו באופן חזותי ומושך נושאים בתחום לימודי היהדות. המיצגים הראשונים כללו תערוכות פעילות בנושאים: מלאכות שבת, המשכן וכליו וסוכות. בשנים הראשונות היה המקום מפורצי הדרך למחשוב ופיתוח עזרי הוראה ממוחשבים, שימוש בתוכנות גראפיות ושימוש באמצעי הדפסה והפקה מהמתקדמים ביותר. החלו להתפתח שני מעגלי עשייה עיקריים: תהליכי הפקה הנוצרים מתוך קשר ומפגש עם מורים ברחבי הארץ. תהליכים פדגוגיים רחבי הקיף הנוצרים מתוך צרכי מערך הפיקוח וההדרכה המחוזי והארצי. מתוך כל אלו הופקו במהלך השנים מאות ערכות לימוד, מרכזי למידה ותכניות לימודים שנתיות הכוללות חומר עיוני למורה, לתלמיד, כרזות ואמצעי המחשה חווייתיים נוספים כמו כרטיסי הפעלה, משחקים והפעלות קבוצתיות. בהווה... ב``מחשבת בצלאל`` מועסקים כיום כ-15 אנשי צוות הנותנים מענה להיבטים רעיוניים, פדגוגיים ועיצוביים: מומחי תחום בעלי הכשרה אקדמית בתחומי היהדות ובתחומי דעת נוספים וכן בעלי התמחויות בגילאים השונים: קדם יסודי, יסודי, חט``ב, תיכון, וחינוך מבוגרים. מומחים בפיתוח תהליכי למידה ומשחקי למידה ובעלי ניסיון רב בתכנון וכתיבת תכניות לימודים והכשרת מורים. עובדים נוספים בקיאים בתכנות גראפיות מתקדמות ובהפקות מדיה ממוחשבת ואינטרנט. כל אלו מסייעים בידי צוות הכתיבה התורני שעסק שנים רבות בהוראה בפועל ובכתיבה תורנית. במקביל, מערכת החינוך בארץ רואה ב``מחשבת בצלאל`` כתובת למימוש מדיניות ולפיתוח תכניות רחבות היקף בנושאי מורשת לאוכלוסיות הלומדים בממלכתי. וזאת תוך שיתוף פעולה עם מפקחי המחוזות, עם אגף מרכזי פסג``ה, עם מנהל החינוך הדתי, עם גורמים יהודיים בארץ ובתפוצות באמצעות הסוכנות היהודית ועוד.. חומרי הלמידה של ``מחשבת בצלאל`` מצויים ברוב בתי הספר בארץ ומגיעים לכל מגזרי החינוך הממלכתי, הממלכתי דתי והחרדי כאחד. מורים היוצאים לשליחות חינוכית מקבלים ייעוץ והכוונה במקום ומצטיידים בכל הדרוש להם לשנת הוראה מלאה. כן מגיעים למקום מורים רבים העובדים בחו``ל ובאים לארץ לאיתור ורכישת חומרי למידה. ערכות הלמידה של ``מחשבת בצלאל`` משלבות ידע תיאורטי עם תובנות פרקטיות משדה ההוראה במגמה ליצור התאמה מרבית ביניהם. השימוש באסטרטגיות למידה שואב את מקורותיו ממחקרים ושיטות הוראה עדכניות במגמה להעמיד את לימודי המסורת ברמה פדגוגית גבוהה מתוך התייחסות לאוכלוסיות מגוונות. החומרים הינם בעלי ערך אסטטי ייחודי ומותאמים לקהלי היעד מתוך שיקולי דעת פדגוגיים בבחירת האלמנטים החזותיים וארגון המידע החזותי. התהליכים הלימודיים בהם תומכים מרכזי הלמידה יוצרים פעלתנות ומעורבות של התלמידים במגמת הבנייה והטמעה ארוכת טווח. הפריסה הרב-גילאית מסייעת בבנייה והתאמה של תכניות ספיראליות המכוונות לפיתוח חינוכי-ערכי בכל רצף הגילאים. יעילות מקצועית הניסיון הפדגוגי והטכנולוגי המצטבר מאפשר ל``מחשבת בצלאל`` לפעול במתכונות שונות ולהיערך להפקת פרויקטים בקנה מידה משתנה בהתאם להיקף הנדרש ומתוך עמידה בלוחות זמנים. ``מחשבת בצלאל`` מעמיד לרשות הפרויקטים השונים ציוד מתקדם הכולל מחשבים המצוידים בתוכנות גראפיות מתקדמות ומערך הדפסה מקצועי לגדלים שונים, חוברות, כרטיסים וכרזות, כולל ציוד חיתוך, כריכה ולמינציה. ובראייה לעתיד... יעדים חינוכיים וערכיים כמטרה וכיעד עתידים אנו מבקשים להמשיך ולסייע לצוותים חינוכיים בהתמודדות עם הוראת מקצועות היהדות מתוך דיאלוג והעמקה ובהתאמה לצרכי אוכלוסיות יעד משתנות, מורים, תלמידים וקהילה. אנו מחויבים ליצירת פריסה הולכת ומתרחבת של אמצעי המחשה בנושאי מורשת, יהדות וארץ –ישראל - עפ``י פילוח גילאי, המאפשרת פיתוח הזיקה לנושאים ברמה של הבניית ידע, העמקת המודעות, הפנמה ויישום. למידה בעזרת אמצעי ההמחשה הנבנים ב``מחשבת בצלאל`` תעודד בארץ ובתפוצות, תהליכים חווייתיים ותסייע למעורבות ושותפות בלמידה תוך העמקת הזיקה והקשר לנושאים היהודיים. חיזוק הקשר יעשה באמצעות חשיפה לעולם הערכים של היהדות דרך המקורות מתוך מכוונות לאורחות חיים בנות ימנו, וזאת בעזרת אסטרטגיות המשלבות דילמות ואירועים אקטואליים. הוראה באמצעות עזרי הלימוד והתוכניות של ``מחשבת בצלאל`` תקדם את המורים בשילוב מעגלי פעילות חברתיים וקהילתיים ו``יציאה`` מתחום מערך השיעור הסגור אל פעילות משלבת מסורת בתוך סדר היום של הלומד. באמצעות הדרכה ותיווך מושכל יחשפו המורים לתהליך הפדגוגי והמתודי העומד בבסיס התהליך הלימודי, ליעדים ולדרכים המומלצות להפעלת התוכניות, מתוך התאמה אישית. הבנת התיאוריות, האסטרטגיות והיעדים תתרום באופן משמעותי לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה ותהפוכנה את המורה מסוכן ומתווך חומרי למידה למוביל תהליכים שיש בהם פדגוגיה עם עוצמה. מלבד התיווך בהפעלת הכלים, מסגרת הדרכה יכולה לכלול הדרכה בתחומי המתודות שעומדות בבסיס פיתוח החומרים, מפגש עם תיאוריות כלליות העומדות בבסיס הפיתוח וזאת לצד תיווך בעזרת אמצעי הדרכה פרטניים לחבילות המוצרים המגוונות. אנו מושיטים יד לכל גוף חינוכי אשר שם על סדר יומו יעדים העומדים בזיקה לתרבות הפיתוח וההדרכה במרחב ההוראה – למידה של ``מחשבת בצלאל`` , על מנת לחבור לשיתופי פעילה העשויים להביא לידי ביטוי העצמה פדגוגית הדדית בדרך רעיונית, ערכית ויישומית.
עוד |
  חזור
הוספת תגובה
גירסה להדפסה
שלח לחבר

מחשבת בצלאל    רחוב רבי יצחק נפחא 7 ת.ד. 3321 בני-ברק 51541 בני ברק   טלפון: טל' 5791123 -03  פקס: פקס' 5791124 - 03  
 
  פיתוח ותחזוקה באמצעות משי נט מ.נ. בע"מ | ©כל הזכויות שמורות
טל:03-6182327 | פקס:03-6199165 | info@tik-tak.co.il | האתר נצפה במיטבו ברזולוציה 768*1024